08 februari 2007

en turkos basker

Den senaste tiden har jag inte sytt så mycket, men nu har jag en hel hög med beställningar som det bara är att hugga in på. Lite byxor och några MT's. Annars har jag mest stickat och virkat. En mössa till A och en basker till mig själv. Av mamma fick jag en hel kasse med ullgarn. Hittills har det blivit två baskrar av det. Mest för att öva virktekniken och för att hitta rätt storlek. Och så för att det är roligt, såklart! En födelsedag har passerat, och den gick i handarbetets tecken iår. Jag fick presentkort på favoritgarnaffären på 800:-, en prenumeration på Hemslöjden och en fantastisk bok om yllebroderier. Det är vad jag ska ge mig på härnäst. Planerna är ett skärp till mig själv och en hätta till A, men jag börjar nog med att brodera lite provlappar. Blir de bra tänkte jag att de kan bli en kudde sen. Jag känner mig så glad och inspirerad.


<--- Min nya turkosa basker. Bilder på de andra kommer när jag ser mindre glåmig ut än idag...

Inga kommentarer: