21 februari 2007

nya lappar


För ett tag sedan kom mina nya lappar till barnkläderna. Fina, men jag tycker de är lite svåra att sy på. De vill gärna töja sig på diagonalen och bli sneda.
När jag blivit lite rikare ska jag specialbeställa lappar, men tills vidare duger de här bra.
De senaste dagarna har jag sytt massor. Två selar och nio par velourbyxor har det blivit. Alla byxparen är inte helt klara, men i stort sett. Jag har suttit i vår fritidslokal och sytt. Så lyxigt att kunna breda ut sig. Jag längtar ihjäl mig efter ett arbetsrum.


Ikväll har jag varit på juntan. Stickade på de randiga blöjbyxorna jag började på för ett tag sedan. "Gör du bara randiga saker?" frågade en juntamedlem. Där satt jag i min mamma-sydda randiga tröja, med mina mormor-stickade randiga raggsockar och stickade på ett par K-märkta ullbrallor...
Virkade lite på ännu en basker också. Vännen A hade med sig en fantastisk bok från det ljuva 70-talet med applikationer och broderier. Jag tror att A ska få en vårjacka i manchester med något broderi på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

9 par byxor!!! Men jag förstår att det var skönt att få sitta i fritidslokalen och breda ut sig =D

Anonym sa...

Varför har jag inte hittat hit tidigare??? Jätte snygga namnlappar du beställt! För mig glider de inte när jag syr... Hur gör du? Jag nålar inte, det blir svårare att få dem rakt då... Jag lättar på pressarfotstrycket när jag syr fast dem oxå...

Ha det!