05 maj 2007

60 kvadrat - en ocean

Hur kan så mycket försvinna på 60 ynka kvadratmeter??? För en vecka sedan gick jag och A ut i kvarterslokalen för att hämta kaffetermosen efter nattens sömnadsmaraton. Jag bar A och han hade nyckeln i handen när vi gick in igen. Väl inne satte jag ner honom, lämnade kaffetermosen till maken och sen var nyckeln borta. Jag har letat överallt och jag hittar den inte. Kan A ha släppt den ute utan att jag hörde det och någon gått förbi och plockat upp den under de 5-10 minuter som gick innan jag gick ut och kollade?

För två veckor sedan hade vi besök av min moster. Hon hade med en kasse med lite gamla kläder som hon tänkte att jag kanske ville sy något till A av. Bland annat en supermjuk jeanskjol som skulle bli perfekta byxor. Tror ni jag hittar påsen???
Det är verkligen fascinerande hur 60 kvadrat kan kännas så litet och så oändligt stort på samma gång...

Inga kommentarer: