22 juli 2008

jag glömde juni!

Ett byte i juni har vi ju också hunnit med. Ett barnplagg. Jag hade först tänkt sy ett par knickers med långa muddar, men paret jag provsydde till stora A blev inte bra, och jag hade inte riktigt tid att hålla på och ändra och provsy. Istället tänkte jag sy en jacka, men när jag skulle rita av mönstret var mönsterarket borta och jag hade inget annat hemma som var i rätt stil. Istället blev det en liten omlottunika/sommarjacka. Jag blev inte helt nöjd. Kantbanden blev fula och töjde sig lite mycket, men de kanske blir lite bättre efter tvätt. Jag hade också tänkt mig gula kantband, men det var slut så det fick bli bruna. Jag sydde i mitt favorittyg just nu och blev himla nöjd med den röda knappen. Den bryter av på ett fint sätt.

1 kommentar:

Unknown sa...

nu är jag här och jag vill se meeeer från Alberts mamma, mer mer mer!
puss och kram!/johanna