20 december 2009

kvällsstickning, morgonstickning


Igårkväll stickade jag mig en fuskpolo, två nystan Drops Eskimo, stickor nr 8 och resårstickning 3+3. Lite stickig är den, jag hoppas den blir mjukare när jag tvättar den.


Morgonstickningen blev ett par muddar. De ska blockas och dekoreras med några små knappar. Jag gillar dem, men tyvärr blev de lite för stora för mig. De blir nog en julklapp till min eller J's syster.

Imorse sa lilla A en ny tvåordsmening (det går inte så snabbt fram med pratet för den lila damen). "Mamma stickar"!
Svärmor blev glad över kudden. Stora A mindre glad. Han ville ha den själv. Det var väl iaf ett gott betyg.

1 kommentar:

Slow-Eva sa...

"Morgonstickningen". Låter underbart! själv har jag bara haveri-stickningar :( Tex. mössan som jag började sticka till maken förrförra julen...